Glavni cilj projekta je oblikovanje in izvedba didaktičnih programov, ki se bodo izvajali v učilnici v naravi (gozdu) za otroke z manj priložnostmi, zlasti tiste z migrantskim/begunskim ozadjem in učnimi ter vedenjskimi izzivi ter usposabljanje učiteljev za izvedbo teh programov.
OPIS PROJEKTA
Učne težave so v zadnjem desetletju postale pojem, o katerem je vedno več govora med učitelji, strokovnjaki in seveda tudi starši, za kar je odgovoren tudi način življenja preživet pred zasloni. Potrjeno je, da ima čas prebit v naravi številne pozitivne učinke na kognitivni razvoj in zdravje otrok. Igra v naravi stimulira otrokovo domišljijo, kreativnost, spodbuja kognitivno fleksibilnost, kapaciteto reševanja problemov, samodisciplino in še mnogo drugega. Zato se vključeni partnerji soočajo z naraščajočo potrebo po učnih programih, prilagojenih za ranljive ciljne skupine otrok.
Projekt naslavlja horizontalno prioriteto »Vključevanje in raznolikost na vseh področjih izobraževanja, usposabljanja, mladine in športa«, saj bodo didaktični programi gozdne pedagogike oblikovani tako, da bodo spodbujali vključevanje otrok z manj priložnostmi. Otroci z migrantskih/begunskim ozadjem in učnimi in vedenjskim izzivi se v učnem procesu soočajo z različnimi ovirami, ki so posledica jezika, različnih stresnih situacij (npr. vojna) ter različnih socialno-ekonomskih okolij iz katerih izhajajo. Te ovire otežujejo učenje, z oblikovanimi programi gozdne pedagogike želimo te ovire zmanjšati oz. odpraviti.
Programi gozdne pedagogike bodo osredotočeni na otroke z migrantskim/begunskim ozadjem in učnimi in vedenjskimi izzivi ter tako prispevali k izboljšanju njihovega učnega uspeha. Hkrati pa bodo prispevali k izboljšanju njihovega počutja in duševnega zdravja. S projektom bomo nadalje prispevali k poklicnemu razvoju učiteljev. Izvajanje gozdne pedagogike namreč zahteva drugačne pristope od tistih, ki so namenjeni »klasičnemu« poučevanju v razredih.
Hkrati pa so dandanes na voljo različne digitalne vsebine, tehnologije in prakse, ki so učiteljem manj poznane in se jih posledično ne poslužujejo. S tem namenom se bodo učitelji udeležili usposabljanja na temo gozdne pedagogike. Usposabljanje bo prilagojeno celovitemu pristopu učenja v naravi (gozdu) ter dela z opredeljenimi ciljnimi skupinami, ob uporabi digitalnih in inovativnih metod podajanja znanja.
Financiranje:
-
projekt sofinancira Evropska Unija iz sredstev programa Erasmus +
-
Višina podpore: 60.000,00€
Trajanje projekta: 1.3.2023 – 1.12.2024
Rezultati:
– priročnik s programi gozdne pedagogike in delovnimi listi: SLO, ANG in ITA verzija
– video s predstavitvijo programov